رفتن به محتوای اصلی
۶۶۹۳۹۴۴۰-۶۶۹۰۳۴۳۳ (۹۸۲۱+)
راه آهن کشش

بررسی مجاز بودن یا نبودن جوشکاری روی میل لنگ موتورهای سنگین

فهرست مطلب

فاز یک

دانلود مقاله

فاز ۱

روش‌های نگهداری و انواع تنش‌های وارده به میل‌لنگ

(موتور لکوموتیو ۵۰۰۰ hp)

۱       روش‌های نگهداری و انواع تنش‌های وارده به میل‌لنگ

 

مقدمه

يکي از مهمترين، گران‌قيمت‌ترين و پيچيده‌ترين قطعات مكانيكي موتور از نظر طراحي، ساخت و تحليل ميل‌لنگ مي‌باشد. این محور تحت تنش‌های پیچشی و برشی، فشار، سایش و حرارت قرار دارد و در چنین شرایطی گشتاور موتور را منتقل می‌نماید. میل‌لنگ‌ها را از آلیاژهای فولاد با منگنز، وانادیوم، کرم، مولیبدن و یا منیزیم تولید می‌کنند. روش تولید میل‌لنگ بیشتر به صورت ریخته‌گری است. اما میل‌لنگ را به روش آهنگری نیز می‌سازند.

در بخش اول به آشنایی این قطعه پرداخته می‌شود که شامل مواد، روش‌های ساخت و روش‌های بهسازی سطوح پرداخته می‌شود.

بخش دوم به “روش­های نگهداری [simple_tooltip content=’میل لنگ نام یک قطعه است’] میل­ لنگ [/simple_tooltip] برای افزایش عمر” می‌پردازد. در این بخش روش‌هایی بررسی می‍شود که کمک می‌کند عمر قطعه و در نتیجه ضریب اطمینان عملکرد موتور افزایش یابد. این روش‌ها ممکن است در زمان‌های ساخت، انبارش، نصب، راه‌اندازی موتور، عملکرد عمومی موتور و دوره تعمیرات، کاربرد داشته باشند.بخش سوم به صورت مختصر “انواع تنش­های وارده به میل­لنگ” را به صورت مختصر بررسی می‌کند.

در بخش چهارم “معرفی فرایندهای مجاز جوشکاری برای مرمت میل‌لنگ­ها” توضیح و تفسیر شده است. روش‌هایی در این بخش ارائه شده است که امروزه به صورت عملی، برای بازسازی میل‌لنگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا